Är ditt företag anpassat till den nya inköparen?
Anmäl dig till vårt kostnadsfria frukostseminarium och lär dig förstå hur dina kunder konsumerar ”content” online inför köpbeslut – och hur ditt företag med relativt enkla medel kan guida dessa till att välja er som leverantör.
Agenda
08.00 – 08.30
Frukost och mingel
08.30 – 08.45
Hur beter sig den nya inköparen?
Peter Hjort från APSIS delar erfarenheter kring hur den klassiska inköpsprocessen markant har förändrats de senaste åren. Hur beter sig en inköpare som behöver hjälp med att lösa ett problem eller utmaning? Vad kan ni göra för att guida dessa inköpare med hjälp av rätt systemstöd? Dessa frågor får du svar på från APSIS som är specialister på digitala marknadsföringsverktyg, inom e-post och lead management.
08.45 -09.00
Hur bygger du en webbplats som verkligen genererar leads?
En väl fungerande webbplats är navet i en framgångsrik digital strategi. Carl-Johan Walleby, byråchef på kommunikationsbyrån Celebration Studios, berättar hur du med enkla medel kan göra stora förbättringar för att förbättra din leadsgenerering direkt.
09.00-09.15
Tänk som en journalist – sälj mer!
Dina kunder bryr sig inte om dina produkter – utan om hur de kan lösa sina problem. Erik Frankendal är grundare av den digitala Content Marketing byrån Frankly Speaking och kommer berätta om vikten av att hålla igång ett redaktionellt innehållsflöde av god kvalitet för att fånga och inspirera dina kunder.
09.15 – 09.30
Kundcase
Peter Hjort från APSIS kommer visa exempel på hur man utifrån en kunds affär och deras kunders köpbeteende har gjort just detta. Man har utifrån kundens beteende anpassat rätt content vid rätt tillfälle och kopplat in försäljningsavdelningen när kunden varit mogen. Detta har skapat både en enklare och mer drivande säljprocess och även en ökad försäljning.
09.30 – 09.45
Q&A
Datum och plats
Torsdagen den 28 januari, kl. 08.00. Seminariet hålls på Conference & Events Business Center, Strandvägen 7A, Stockholm.
Seminariet är kostnadsfritt.
Anmälan
Du anmäler dig via denna länk:
2 reaktioner på ”Frukostseminarium: Är ditt företag anpassat till den nya inköparen?”
Kommer gärna så kanske vi kan snacka vidare efteråt om det funkar för dig.
Du är välkommen!