Idag är det inte bara storbolagen med de stora marknadsföringsbudgeterna som kan ta för sig i dagens mediearena. Utan även det lilla företaget på hörnet kan göra sig hörd med digital content marketing där man utnyttjar webben och de sociala medierna fullt ut. Innan den digitala eran var man tvungen att köpa reklamutrymme och göra jättedyra direktreklam kampanjer och den med störst penningpåse vann oftast marknadskriget med rena utmattningsstrategier. Idag kan du sätta upp en hemsida mer eller mindre gratis och koppla på likaledes gratis webbanalysverktyg och puffa ut ditt innehåll via sociala medier. Det är därmed ett helt annat slagfält. Den med smartast content marketing strategi vinner (och det oavsett storleken på reklambudgeten). Det kallar jag för en marknadsföringsrevolution och demokratisering av möjligheterna att marknadsföra sitt företag, eller rent ut av sig själv på. Nu lever vi i en värld där vi konsumenter kommer att dras till varumärken som tagit sin roll som publicist på allvar och kommer att alltmer tröttna på de som bara ägnar sig åt reklamavbrott i TV, radio och andra traditionella reklamkanaler. Join the revolution!